Administratörer/Assistenter sökes till kommande uppdrag inom kommunal verksamhet i Sthlm!

Kanske har du viss erfarenhet eller är alldeles i början av din karriär, vi ser iaf ett stort behov av kommande möjligheter inom kommunal verksamhet i Stockholm. Om du är duktig inom administration och vet hur man ger bra service råder vi dig att läsa vidare och hoppas på att du vill skicka in en ansökan!
Om tjänsten
Vi på Perido letar efter Administratörer/Assistenter till framtida arbetstillfällen hos vår kund, en kommunal verksamhet i Stockholm som söker efter duktiga medarbetare till sina nämnder och förvaltningar. Tjänsterna kan vara placerade över hela Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna kan skilja sig åt beroende på roll och förutsättningar för varje unik tjänst. Följande arbetsuppgifter kommer dock tjänsterna i stort kretsa kring:
Administratör
- Sköta administrativa rutiner
- Planera och samordna
- Arbeta utifrån fastlagda rutiner
- Vara ett operativt stöd för verksamheten
- Fatta egna beslut utifrån redan kända handlingsalternativ
- Formulera brev, protokoll m.m
- Arkivhantering, akthantering
- Projektadministration och uppföljning av projekt.
- Observera att ovanstående lista inte är uttömmande och att andra arbetsuppgifter kan förekomma inom ramen för rollen.
Assistent
- Assisterar chefer och övrig personal med administrativa
- göromål så som:
- Kopiering, sortering och posthantering
- Skriva brev, protokoll och andra dokument
- Göra enklare beräkningar, sammanställningar, diagram m.m
- Diarieföring
- Bokningar, möten m. m
- Reseplanering
- Hantera tjänsteutlåtanden, frågor och remissutskick
- Besvara och administrera inbjudningar och förfrågningar
- Observera att ovanstående lista inte är uttömmande och att andra arbetsuppgifter kan förekomma inom ramen för rollen.
Dina egenskaper
Vi söker dig som är flexibel och har ett positivt förhållningssätt i allt du tar dig an. Du tar dig an arbetsuppgifterna med god struktur och noggrannhet. Du är mån om att ge den bästa servicen och tar stort ansvar för att det du levererar håller hög kvalitet. Du trivs som bäst när tempot är högt och du har massa arbetsuppgifter på ditt bord men du har också förmågan att veta vad som behöver prioriteras. Till sist ser vi det som viktigt att du besitter en god pedagogisk förmåga.
Om du känner att detta kan vara något för dig så är du varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
- Gymnasieutbildning eller ett motsvarande
- Minst ett helt års aktuell arbetslivserfarenhet inom en/eller båda av rollerna
- Mycket goda kunskaper i MS Office
- Allmän systemvana
- Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift
Omfattning och tillträde
Hel- eller deltid, konsultuppdrag med varierande längd och förutsättningar. Tillträdesdatum varierar.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 33080 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.